نویسنده:‌سلطان علی نایبی
 
.«سیّد مرتضی» [علم الهدی] (436.ق) می گوید:« یقین و آگاهی به صحّت نقل قرآن،مثل یقین به شهر ها و حوادث بزرگ وکتاب ها و دیوان های مشهور عرب است،زیرا در این گونه موارد،مردم اهتمام زیادی برای حفظ و اطلاع از آن به خرج می دهند وانگیزه های فراوانی برای نقل و حراست از آن دارند و قرآن در پایه ای از اهمیت است که هیچ چیز دیگر دان نمی رسد،چراکه قرآن معجزه جاوید پیامبر اسلام ص و سرچشمه دریافت همه علوم شرعی و احکام دینی است و دانشمندان مسلمان نهایت دقت و تلاش خود را د رحفظ و پاسداری از آن به کار برده اند،تاجایی که حتی کوچکترین موارد اختلاف آن را – در زمینه صداها،آیه ها،حروف،و نحوه قرائت – مشخص کرده اند.در چنین شرایطی و با این توجه صادقانه و محافظت شدید،چگونه ممکن است قرآن کریم مورد دستبرد و تغییر قرار گرفته یا از آن کم شده باشد؟! »(طبرسی،1373،ص83-84).«سیدمرتضی »، در موردعدم تحریف قرآن ،تفاوتی بین جزء و کل قرآن نمی بیند:« در این موضوع،فرقی بین کل قرآن و بخش ها و اجزای آن نیست .مثل دیگر کتاب های معروف برای کسانی که به آن توجه دارند و به آن اهمیت می دهند که از اصل کتاب و تمام بخش ها و فصل های آن اطلاع دقیق دارند؛به طوری که اگر تحریف گری یک بخش برآن بیفزاید همگان می فهمند که آن بخش،به کتاب افزودهشده و جزء متن کتاب نیست»(همان،ص84).

 

    طبرسی،فضل بن حسن،مجمع البیان فی تفسیر القرآن،انتشارات ناصرخسرو،تهران،1373ق،


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آپدیت رایگان آنتی ویروس NOD32 بوعلی سینا دنیای آموزش نمایندگی فروش ویژه خدمات تعمیر کولر گازی اسپلیت در شیراز - عظیمی Alvin کتاب حسابداری و کنترلهای مالی دولتی باباجانی آيه هاي انتظار